2 października klasa 1c, wraz z nauczycielką języka polskiego, Moniką Kozień-Bernatowicz obejrzała niezwykłą wystawę Kaplica Sykstyńska – Dziedzictwo.
Wystawa, zorganizowana pod auspicjami Muzeum Watykańskiego, w sposób unikatowy przedstawia malarski wystrój Kaplicy, arcydzieła sztuki włoskiego renesansu, prezentowany w postaci laserowych projekcji znajdujących się w niej monumentalnych fresków o tematyce biblijnej. Freski, umieszczone na sklepieniu Kaplicy, autorstwa Michała Anioła, stały się ikonicznymi wyobrażeniami biblijnej opowieści o stworzeniu świata i człowieka oraz o judaistycznych korzeniach chrześcijaństwa.
Uczniowie z ogromnym zainteresowaniem zapoznawali się z koncepcją i historią powstawania Kaplicy, artystycznym zamysłem Michała Anioła, geniusza i wizjonera, który z wielkim artyzmem ukazał biblijną historię pierwszych ludzi i dzieje narodu wybranego. Podziwiali kopie dwóch niezwykłych posągów jego autorstwa: Dawida oraz Piety, a o ich artystycznej formie i kompozycji opowiedziała pani Monika.
Niezwykłym przeżyciem okazała się dla wszystkich multimedialna projekcja poszczególnych fresków Kaplicy, ukazana w dynamiczny, odsłaniający piękno i tajemnicę tych niezwykłych malowideł sposób, z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć techniki immersyjnej. Uczniowie mogli podziwiać całość kompozycji, jak i detale ukazanych na freskach scen i postaci. Poznali wiele ciekawostek o wizerunkach sportretowanych przez malarzy osób, tajemnic ukrytych w kompozycji i oryginalnych rozwiązaniach artystycznych i formalnych.
Wystawa stała się znakomitą lekcją w przestrzeni sztuki, pozwalając uczniom na poznanie antycznych i renesansowych kanonów piękna, przeniesionych w przestrzeń Kaplicy Sykstyńskiej przez genialnych artystów: Michała Anioła, Pietro Perugino, Sandro Botticelliego i innych przedstawicieli florenckiej szkoły malarskiej XVI wieku.
Obcowanie z pięknem renesansowych fresków, sakralnym i duchowym aspektem przestrzeni tego niezwykłego miejsca skłoniła wszystkich do refleksji o religijnym i artystycznym dziedzictwie współczesnej Europy, w którym chrześcijańskie korzenie łączą się z renesansowym malarskim geniuszem jednego z najwybitniejszych dzieł nowożytnego świata.