I. W Festiwalu mogą brać udział zespoły klasowe, między-klasowe i twórcy indywidualni.
II. Kategorie artystyczne.
- 1. Teatr :
spektakl teatralny (zespołowy lub monodram)
kabaret
pantomima
teatr tańca
taniec
gimnastyka artystyczna
recytacja,
teatr poezji.
2. Sztuki plastyczne:
malarstwo, grafika, rysunek
rzeźba
rękodzieło artystyczne.
3. Muzyka:
konkurs wokalny
muzyka instrumentalna.
4. Film i fotografia.
5. Literatura:
poezja, proza, dramat
publicystyka
scenariusz.
III. Konkurs specjalny (jego temat i kategorie artystyczne będą ogłaszane na początku każdego roku szkolnego).
IV. Festiwal odbywa się w dwóch etapach. Pierwszym etapem są eliminacje, które wyłonią finalistów spośród uczestników festiwalu. Drugim etapem jest koncert finałowy, w czasie którego wyłonieni zostaną laureaci konkursów: teatralnego, muzycznego i recytatorskiego oraz ogłoszeni laureaci pozostałych kategorii.
V. Zasady konkursu.
1. Teatr:
czas przedstawienia – maks.30 minut; sztuka własna lub inscenizacja tekstu literackiego;
kabaret
taniec ( różne formy np. towarzyski, nowoczesny, układ choreograficzny, gimnastyka artystyczna);
recytacja – dwa wiersze i fragment prozy (całość prezentacji nie przekracza 10 minut);
teatr poezji (nie przekracza 15 minut).
2. Sztuki plastyczne:
uczestnik przedstawia 3 do 5 prac.
3. Muzyka:
piosenka – wykonawca przedstawia 2 utwory
muzyka instrumentalna – prezentacja nie przekracza 15 minut.
4. Fotografia:
uczestnik przedstawia 3-5 zdjęć
Film:
czas trwania- maks. 20 minut.
5. Literatura:
poezja – 2 wiersze; proza, dramat – maks. 20 stron tekstu znormalizowanego; publicystyka – jeden tekst ( np. esej, felieton, reportaż); scenariusz – maks. 20 stron tekstu znormalizowanego.
VI. Uczestnicy konkursów: plastycznego, literackiego, fotograficznego i filmowego mają obowiązek złożyć podpisane prace w określonym czasie
VII. Uczestnicy konkursu teatralnego i muzycznego mają obowiązek zgłosić swoją prezentację (wymagany kompletny program) na tydzień przed eliminacjami szkolnymi.
VIII. Członkami jury Festiwalu mogą być nauczyciele III LO, uczniowie oraz zaproszeni goście.